Son yayınlananlar

16 Ağustos 2018 Perşembe

Zaman Yönetimi Nedir, Neden Gereklidir?



Zaman Yönetimi Nedir, Neden Gereklidir?
        
        Zamanımız şüphesiz en kıymetlimiz. Bunun değerini gerçekten bilmeliyiz. Her geçen saniye artık geri dönmeyecek. Şuan ne yapıyorsanız en iyisini yapın. Çünkü bir daha o yaşta o konumda olamayacaksınız belkide. Zaman yönetmek gerçekten çok zor bir süreçtir. Çevrede konsantrasyonunu bozacak bir çok etmenler hayat şartları ve diğer nedenlerden dolayı insan etkilenmektedir. Bir bakıma irade meselesidir bu iş. Yaptığınız planınızı başka önemli olmayan bir iş için keyfiyen yapmak yada yapmamak sizin elinizde. Yapmanız gereken işlere öncelik vermelisiniz. Bir çok işi aynı anda yapmak size yarar sağlamaz. Çünkü insan beyni birden fazla işe aynı anda tam konsantre olamaz. Yapacağınız işleri öncelik sırasına göre sıralayıp teker teker yapmalısınız. Her işi yarım yarım yapmak yerine bir işi tam bitirmek size daha çok yarar sağlayacaktır.


Zaman Yönetiminde Yapılan Yanlışlar Nelerdir?

      Zaman yönetimi hakkında yazılmış bir çok makale bir çok teknik vardır. Ben bu yazımda yaptığım yanlışlardan bahsetmek ve bu konunun ciddiyetini vurgulamak istiyorum. 
Bir çok işi bir anda yapmak: evet daha önce bunu denedim hayatım dopdolu geçiyor sıkılmak nedir bilmiyordum. Ama her işte tam başarılı sağlamış değildim zamanımı her şeye ayırmak istiyordum her şeyi yapmak fakat bunun bana negatif getirisi olduğunu gördüm.Böyle olunca yapacaklarımı aylara ayırdım ilk ayınkini yapıyor daha sonraki aylar hep kalıyordu. Çünkü bu düşüncem unutulup gidiyordu. Daha istikrarlı olmam gerektiğini düşünüp kendime kızıyordum hep. Artık olacak bu sefer deyip yarım bıraktığım işi baştan sarıyor her geçen gün daha fazla üstünde duruyordum. Bir süre sonra sıkılıyordum. Az zaman ayırdım yarım kalmıştı şimdide çok zaman ayırdım bu seferde sıktı artık yapasım gelmiyordu. İdeal süreyi bulmaya çalışmak için denemeler yapmaya başladım. Her geçen hafta bu sefer olacak dedim ve sonunda tuttu. Bu sefer 3-4  ay rutin bir şekilde yapmak istediklerimi yapıyor zamanımı verimli kullanıyordum. Daha sonra hayat şartları değişti ve bu düzen bozuldu. Bir kaç gün yapamadım diye bütün her şeyi bırakmıştım oysaki telafi edilebilirdi. Ben bu seferde başarıya yaklaşırken sabrım tükenmiş yine yarım bırakmıştım. Yapmak istediğimiz işe kendimizi inandırıp ne olursa olsun peşinden gitmeliyiz. Sabır istikrar ve zamanınızı verimli kullanarak başarıya ulaşabiliriz.
Tavsiye Makale: Kendimize Verdiğimiz Sözü Nasıl Tutarız?


Zaman Yönetimi Nedir, Neden Gereklidir?


“Kötü haber şu ki, zaman uçup gidiyor. İyi haber de şu; pilot sizsiniz.
 Michael Altshuler

   Zamanın büyük kısmı uykuda geçiyor ortalama 8 saat uyunulması önerilir. Günün üçte birini uyuyarak geçirmeniz zaman kaybından başka bir şey değil. Günde 6 saat uyumak ve öğle saatlerinde  yarım saat kadar kestirmek 8 saat uyumaya tekabül ediyor ayrıca öğleden sonra güne yeniden başlamış gibi oluyorsunuz. Uykunuzu düzenleyerek bu işe başlayabilirsiniz. Daha sonra sizi yoran gereksiz insanları ve işleri hayatınızdan çıkarın. Önceliğinizi belirleyin ve hayatınızı şekillendirin. 


   Herkesin hayat şartları ve yapısından dolayı zaman yönetimi şekli, farklılık gösterebilir. Size ait olan en iyi yöntemi bulun ve istediğinizi alana kadar bırakmayın. Ertelemeyin hayatı ertelenecek kadar uzun değil hayat. İleride pişman olmamak için bugünün kıymetini bilerek çalışın. Gün içerisinde yapacaklarınızı gözden geçirin. Esnek olun yeri geldiğinde planınızı değiştirin. Zamanınızı neye nasıl harcayacağını bilin ki diğer insanlardan farkınız olsun. Aslında zaman yönetimi bizi gerçekten de diğer insanlardan ayırmıyor mu? Kesinlikle ayırıyor. Yaptıkların senin karakterini ve hayata bakış açını ortaya koymaktadır. Zaman senin elinde onu kullanmayı bilmelisin. Planlarınıza sadık kalın. Ancak sen istediğin zaman olur her şey. Zamanın kıymetli hayatın mesajın olsun.
Tavsiye Makale: Mutluluğun Formülü Nedir?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar